Content marketing

Wij schrijven tekstuele content die binnenkomt. Wij maken prikkelende visuele content. En creëren videocontent die mensen in beweging brengt.

2016

Neitraco Groep: een kijkje in de keuken

Voor engineers draait de wereld om één ding: technische innovatie. Om potentiële nieuwe medewerkers te prikkelen ontwikkelden wij een content marketingconcept om hun een kijkje in de keuken te geven. Onze creative agency ontwikkelt doorlopend animatiefilms over engineering projecten van de Neitraco Groep.

Onze impact

  • Content-marketingstrategie
  • Videomarketing concept
  • Animatiefilms
2015

Gemeente Amsterdam: resultaatgericht werken

De droom is een gemeente waarin de oplossing voor een probleem niet van bovenaf komt, maar van de ambtenaren die het dichtst bij het probleem staan. Onze creative agency hielp de gemeente Amsterdam om haar ambtenaren te betrekken bij deze nieuwe ontwikkelingen, door de creatie van videocontent. Wij ontwikkelden een portretfilm van de directrice van Amsterdam Zuidoost en een whiteboard-animatie over het model van resultaatgericht werken.

Onze impact

  • Videocontent-strategie
  • Portretfilm
  • Whiteboard-animatie
  • Engagement spel
2014

Sanoma: package deals

Sanoma is op een missie om perfect passende combinaties en creatieve oplossingen te bieden aan haar lezers. Als deel van deze missie vroeg Sanoma onze creative agency haar te ondersteunen bij de promotie van cross-selling. Naast de ontwikkeling van landingspagina’s creëerden wij visuele content voor de Sanoma-websites.

Onze impact

  • Conceptontwikkeling
  • Webdesign & webdevelopment
  • Content creatie

 

 

content-creatie-sanoma-content-marketing-lemoncake-reclamebureau-amsterdam

2014

Gemeente Amsterdam: de stad als klaslokaal

De Amsterdamse School is voor Amsterdamse ambtenaren dé plek om te leren en groeien. De Amsterdamse School benadert de stad als klaslokaal en stelt de kracht van ontmoetingen tussen de gemotiveerde medewerkers centraal. Want mensen maken de stad en de mooiste stad verdient de beste mensen. De gemeente Amsterdam vroeg onze creative agency om het verhaal van de Amsterdamse School te visualiseren in een whiteboard-animatie. Een animatiefilm die 15.000 medewerkers meeneemt in één gezamenlijke droom: de stad nóg mooier maken.

Onze impact

  • Videomarketing concept
  • Whiteboard animatie
2014

Neitraco Groep: uitvinders van de toekomst

De Neitraco Groep vroeg onze creative agency om de essentie van het bedrijf te vatten in een korte animatiefilm. Het doel? Potentiële opdrachtgevers inspireren en toekomstige medewerkers activeren vanuit hun gedeelde passie voor techniek. En die passie, dat is precies waar deze 3D-animatiefilm over gaat.

Onze impact

  • Realistische 3D-animatiefilm
  • Campagnebeelden
  • Pay-off
2013

Terre des Hommes: kindernachtverblijf

Terre des Hommes vroeg onze creative agency om een concept te ontwikkelen voor een stoppercampagne in 2013. Het campagnebeeld is genomineerd voor de NRC Awards 2013 – beste concept.

Het campagnebeeld toont een plek waar jonge kinderen niet behoren te zijn. Even wordt de beschouwer in verwarring gebracht door de kopregel ‘Kindernachtverblijf. Eén die ieder weldenkend mens met afkeur beantwoordt, maar die helaas in sommige landen wel degelijk realiteit is. Dit zet mensen aan het denken. Zo verhogen we de attentiewaarde en beklijft de boodschap.

Onze impact

  • Campagneconcept
  • Landelijke stoppercampagne
2013

Buzz India: the mobile academy

In 2013 is in India een Mobile Academy opgericht: Buzz. Een buzz op een missie die vrouwelijke ondernemers in hun kracht zet. Geselecteerde trainers reizen per bus naar lokale gemeenschappen en trainen vrouwen in ondernemerschap. Zodat zij zichzelf beter en duurzamer in hun levensonderhoud kunnen voorzien. Een slim en doeltreffend concept dat zich snel uitspreidt over meerdere continenten. Laat deze animatiefilm het je uitleggen.

Onze impact

  • Corporate identity
  • Concept & ontwerp bus-bestickering
  • 2D animatiefilm

Content marketing inzetten

Goede content is belangrijker dan ooit. De tijd van ongevraagde reclame is voorbij. Mensen willen de relatie met merken aangaan vanuit inhoudelijke relevantie. Bepaal met ons wat de boodschap van jouw merk is, om deze vervolgens op krachtige wijze te delen.

Contact opnemen